lördag 31 maj 2008

2 veckor kvar

Det hela börjar närma sig. Idag är det två veckor kvar och jag vill inte vänta. Jag vill åka NU!
Går hela tiden genom listan på allt som ska göras. Det mesta är fixat. Det som återstår nu är att börja packa, kolla att flygen inte är ändrade, fixa transport till flygplatsen på morgonen - ja och så förståss allt som ska göras på jobbet innan jag går på semester. Är inte stressad, mest förväntansfull. Detta är den längsta semesterresan jag gjort och mina förväntningar är höga.

Höga förväntningar kan vara farligt, jag kan bli besviken. Men något säger mig att det kommer inte att hända. Även om jag har funderat på allt som kan gå fel, väskor som inte kommer fram, inbrott i bilen, sjukdom mm så är jag inte orolig. Jag hörde nyss att 92% av det man oroar sig för händer alldrig. Så varför ödsla energi på att oroa sig? Nej min energi går åt att läsa guideböcker, fundera på packning och bara räkna ner dagarna.

Inga kommentarer: