onsdag 9 april 2008

A change will do U good

Så blev det ändrade planer. Nya datum för vår resa helt enkelt. Men det är fortfarande många dagar på vägen - bara lite närmre i tid.

Denna gången var det resebyrån Ninndill/Kadojkan via telefon och två filialer. Men det gick lika bra ändå. Många siffror jämfördes över telefon och tillslut har vi biljetter som passar oss båda på samma plan över atlanten. Nu blir det däremot inte gemensam hemresa eftersom jag åker och sjunger i Texas när Ninndill åker hem.

Svårare var det att boka av de gamla biljetterna, eller nja, komma fram rättare sagt. Efter först inte svarat när det skulle vara öppet och sedan fått 25 min av "Tack för ditt tålamod" fick jag prata med en tjej som frågade om jag var riktigt säker. Men nu ska de pengarna vara på väg till mig.

Känns bra att de nya biljetterna inte var dyrare än det gamla. Lärdom: Det är alltid dyrast att åka i högsäsong.

bara ca 2 månader kvar nu....

4 kommentarer:

Ninndill sa...

Tror att det med 25 minuters väntetid är någon sorts standardtid de har på sina samtal till kundtjänst. På så sätt hoppas de kanske bli av med en del som väntar medan bara de riktigt enträgna är värda att få komma fram. Jag fick nämnligen också vänta exakt 25 minuter innan någon svarade i andra änden.

Hur som helst gick det hur bra som helst att avboka. Tyvärr skulle det ta 4-6 veckor innan pengarna skulle sättas in på mitt konto. Tydligen måste resebyrån i sin tur kräva pengarna från flygbolaget först...

Hmm... en tanke slår mig då - Om resebyrån nu kan avboka till flygbolaget, är då inte alla flygbiljetter egentligen avbokningsbara?

Jaja, vi får väl pengarna för de gamla flygbiljetterna lagom till att semestern börjar!

Anonym sa...

till mig sa hon ett par bankdagar... vi får hoppas att hon har rätt men jag blir lite osäker...

Kadojkan sa...

kollade just och jag har fått tillbaka pengarna från flygvaruhuset. Hoppas att inte ninndill får vänta i en månad på sina..

Ninndill sa...

Jippie!
Nu har mina pengar från den förra flygbiljetten också kommit in på kontot :)