torsdag 17 juli 2008

Ung, smal och normal

San Antonio, Texas

Ja, unga, smal och normal kanner jag mig. Vi ar ca 1300 barbershop kvinnor pa ett campus i Texas och lar oss saker, sjunger och glittrar hela dagarna.

Jag kom igar och fick snabbt nycklar till mitt rum (som delas med min dirigent). Rummen ar som man ser i college filmer, sma med 2 sangar, 2 skrivbord, 1 garderob och 1 badrum som delas med att annat rum. En erfranhet alltsa. Det visade sig dock snabbt att vi fatt en av de basta rummen, storre, bra luftkonditionering och utsikt over downtown San Antonio.

Efter middag var det oppningscermoni med tal, upptradanden och allman sang. Jag orkade inte mingls sa lange efterat utan var gaska snabbt i sang. Eftersom detta nastan ar som att ga i skolan sa var det bara att ga upp tidigt, packa vaskan for dagen, ata frukost och ga till ratt klassrum. Allt ar intressant, larorikt och jag inser att jag inte kommer att kunna komma ihag allt. Far jag bara med mig en liten del hem sa ska det nog ga bra. Saknar att sjunga med Jammingbirdsen.

Jag ber om ursakt att det inte ar nagra prickar pa vissa bokstaver, sa blir det nar man lanar en dator.

3 kommentarer:

T o M sa...

Det gör ingenting med prickarna - vi begriper. Spurtar Du USA-trippen nu, med andra kompisar, sedan Ninndill rest hem? Vi ser fram emot att få tillbaka Dig till Svedala, kraM&T

Ninndill sa...

Hoppas att du har det bra i San Antonio! Själv drunknar jag nästan i inboxen på jobbet. Längtar faktiskt tillbka lite...

Kram Ninndill

Anonym sa...

Vi saknar att sjunga med dig med....men snart snart snart är det dags igen, vi räknar ner...:)
Sug åt dig en massa nu så vi kan ta del av det när vi åker på minicruz till landet...;)
Själv går jag hemma och väntar på noterna vi beställt....

Kramar